© toudy 2004

Offroad Adventure Albania 2016

Offroad Adventure Albania 2016, 16-25.6.2015

A aké sme mali počasie?

Zostava: Diesel (Jeep Wrangler) a Medveď, Dano DEF (Defender), Melo a Toudy (TLC J100), Pivty a Martin (LRD1), Hafo a Alžbetka(premiéra LRD2), Erik a Katka (RR)

Trasa: Macedónsko, Albánsko

Plán trasy sme pripravili ešte doma. Veľké vďaka Anďovi a Danovi DEF.

Len pre info ceny PHM v miestnej mene LEK (1EUR cca. 139LEK):
Benzin 156-164 LEK/l
Diesel 153-161 LEK/l
LPG 44-50 LEK/l

16.6.2016
Náš prvý kemp sme dali okolo 19:00 na Srbskom uzemí. Spánok sa dostavil dosť skoro. Všetci mali toho dosť po dlhej a väčšinu monotónnej diaľničnej (ekologických 100km/h) cesty. Doterajšie poplatky za diaľnice na Srbskej strane boli 10EUR.

17.6.2016
Ráno, pod oblakmi ale príjemne. Plán cesty: smer Macedónsko a potom do Albánska. Po ceste sa objavil technický problém na Jeepke. Občasn0 zníženie výkonu-servisný režim. Pravdepodobne včera dotankovaná nekvalitná nafta v kobinácií s DPF. Čo čert nechcel, v piatok mali národný sviatok-servis v Skopje je zatvorený. Dohodli si si termín na sobotu. Večer sa čo-to popilo a aj spievanky boli (rockový koncert dua Pivty a Maťo). Fajný večer.

18.6.2016
Zasa slnečné a horúce ráno. Jeepka-smer servis do Skopje. Ostatní majú oddych. Čakáme s akým verdiktom príde Jeepka zo servisu. Majsterko v servise to resetoval. Vydržalo to zopár desiatok km a potom sa to znovu obajvilo. No čo už. Ideme ďalej. Po prechode do Albánska sme si dopriali rybie hody v podobe pstruha Koran (endemická ryba-na strane Macedónska je prísne chránená a v Albánsku je to pochúťka) v reštaurácii LEZA v obci Lin pri jazere Ohrid. Lukulské hody. Obžerstvo. Následne sme zamierili sme uz do kopcov. Pekné vrstevnice s občasnými výmolmi. Našli sme pekný kemp, výška cca. 1067 m.n.m. Našli sme aj potokové kúpele. Teplota vody v potoku je výborná. Dokiaľ neztuhne sprcháč na masť tak je to super. Večer sa niesol v znamení pokračovamia rockového koncertu v zložení dua Pivty a Maťo.

19.6.2016
Z rána sme začali rýchlostnou terénnou vložkou na zohriatie tlmičov. Je zamračené, zato príjemna teplota. Cesta prevažne šotolinová s občasnými výmolmi resp. odtrhnutou časťou cesty. Niektoré úseky by boli vhodné ako rally vložky. Po dlhšom natriasaní sa,prišiel očakávaný most. Most bol k.o.-pre naše mašiny neprejazdný. Okamžite sme našli cestu cez rieku. Brod bol výžívný a všetkým sa objavil úsmev na tvári. Pokračovali sme ďalej na ďalšie pohorie. Počasie sa mierne zhoršilo, občasný dážď. Po rozdrganej kamenistej ceste (možno ešte z čias Aleksandra Veľkého alebo Rimnaov...) sa objavili v lesnom poraste blatové sekcie. Boli ďaľším spestrením už tak monotónnej cesty. Kempujeme ako vždy mimo civilizácie (1200 m.n.m) o čosi neskôr, zato na peknom mieste s výhľadom na proti pohorie.

20.6.2016
Po nočných prehánkach je tu oäť krásne ráno, bude výpek. Naberáme kurz more. Hneď na začiatku sme dali lesný prológ. Predčasom túto lesnú cestičku niekto presekal. Urobil veľmi dobre. Náš cieľ bolo mestečko xxx. Zistenie: cesty v Garmine označené modrou farbou (zrazu skončí asfalt a začína sa šotonina, ktorá pozvolna prejde do kamenistej cesty) sú akože naše cesty I. Triedy. Kto by očakával, že to bude tak, je na omyle, sú to kamenisté cesty. Cesty označené šedou farbou sú ešte v horšom stave ako modré. Dosť často sa objavovali na ceste korytnačky. No nič, zakepovali sme. Prekásne miesto, rovno pod horou. Zoznámili sme sa (najmä Pivty) s miestnymi žabičkami, Emanuela (20), Lori (15), tú ďalšiu nevieme (14). Išli sa pripraviť na rockový koncert v podaní nášho bombového speváckeho dua Pivty a Maťo a ostatní v nemom úžase očakávame čo bude. Zatiaľ sa nič nedeje. Nprišli... Hračkárky. Večer sme prešli na timián a nakoniec sa to zvrhlo na polohu Ibalgin. Pivty volá domov... Pre budúce expedície vzniká dôležitý bod-kemp-Lori point.

21.6.2016
Od rána náš túžobný cieľ-more. Pred odchodom sa hlavne s Pivtym prišli rozlúčiť mladé, hlavne Lori. Cesta ako vždy šotolina resp. kamenistá. Po cca. 6 hodinách trmácania sa objavuje panoráma mora. Cestou dávame malú pauzu pri kresťanskom stánku. Pochutnávame si na domácej pochúťke, jahňacej žemle čevapi. No, nekúp to za 1E. Pokračujeme ďalej k moru na cíp do oblasti Rodon. Po dlhšom hľadaní vhodnej pláže máme kempovanie pri mori, zakempovávame. Na dnes voľná zábava.

22.6.2016
Raňajky a presun na surfovaciu pláž z roku 2015. Prichádzame-veľký smútok. Bordel ale veľmi veľký bordel. Meníme miesto o pár metrov vedľa do pekného kempu za 50E/6aút. No nekúp to. V cene je voda, sprcha a wc. Večer ideme na kotrolu do reštaurácie z roku 2015. Jedlo ako minule, no opäť sklamanie. Nemajú víno Panenku Máriu. Dokonca aj most z roku 2015 je uz opravený-aká škoda. Večierka.

23.6.2016
Posádky Melo, Toudy a Pivty, Martin predčasne ukončujú misiu v ALbánsku. Ostatní pokračujú no národného parku Theti.